Squat bar HMS Premium – Okamžite skladom

5/5 - (7 votes)

Dostupnosť Squad bar:

Squat Bar, alebo drepovacia os HMS Premium GOL320 bola vyrobená zo špeciálnej chrómovanej ocele, ktorá prešla procesom kalenia. Hriadeľ sa vyznačuje pevnosťou v kombinácii s dokonalou pružnosťou. Súčasťou súpravy sú dva plastové uzávery ZG1000. Pre pevné a pohodlné uchopenie hriadeľa je klasický úchop opatrený vrúbkovaním na povrchu. Maximálne zaťaženie je 320 kg
DOPRAVA ZDARMA

8 rôznych typov Squat barov na drepy a ich použitie

V súčasnosti výrobcovia činiek vyrábajú špeciálne tyče pre jednotlivé zdvihy, ako sú drepy.  

S rôznymi typmi špeciálnych tyčí na drepy, ktoré sú dostupné na trhu, je ťažké vedieť, či sú to len trik, alebo či skutočne dokážu zlepšiť náš výkon pri drepoch.  

Tieto činky majú hodnotu, pokiaľ ide o tréning drepu, najmä ak ste súťažný silový trojboj alebo vzpierač.  

Ale najprv…

Aké sú 8 rôznych typov činiek na drepy?

Squat bar, alebo aká je najlepšia činka na vzpieranie?

Po prečítaní tohto článku budete vedieť identifikovať:

  • Rôzne tyče, ktoré možno použiť na drepy
  • Výhody, ktoré každá tyčinka poskytuje
  • Nevýhoda každého baru
  • Ktorý bar je pre vás najlepší

Drepovacie tyče: 8 typov a ich použitie

1. Tradičný bar na drepy

Tradičná squat barbell je činka, ktorá je všeobecnejšia a možno ju nájsť vo väčšine komerčných telocviční. Sú navrhnuté tak, aby boli všestrannejšie, takže ich užívatelia v posilňovniach môžu používať na rôzne pohyby, či už ide o silový trojboj, kulturistiku alebo všeobecnú kondíciu.

Prečo je tyč vhodná na drepovanie?

Tyč je vhodná na drepy, pretože je všestranná a dá sa použiť na všetky typy drepov – predné drepy , zadné drepy, zercher drepy atď. 

Je to tiež dobrá voľba pre drep, pretože je zvyčajne lacnejšia ako iné činky a možno ju nájsť takmer v každej telocvični, ktorá nesie činku, a funguje pre väčšinu ľudí, ktorí sú na úrovni začiatočníkov až stredne pokročilých.

Zápory činky

Nevýhodou používania tejto činky na drep je, že je menej špecifická pre drep z hľadiska jej dizajnu, a preto nemusí byť vhodná pre tých, ktorí sú pokročilejší alebo majú vyššie štandardy, pokiaľ ide o tyč, ktorú používajú.

Tradičná činka tiež nie je skvelou voľbou pre tých, ktorí majú obmedzený rozsah pohybu v ramenách , alebo pre tých, ktorí majú predchádzajúce/aktuálne zranenie ramena kvôli priamemu dizajnu tyče, ktorý vyžaduje, aby používateľ externe otáčal ramenom (rotácia paží). dozadu), aby ste uchopili tyč. 

Schopnosť dosiahnuť tento rozsah pohybu bez bolesti je dôležitá, pretože nám to pomáha stiahnuť si chrbát počas drepu , aby sme sa stali stabilnejšími – takže tradičná činka nebude dobrou voľbou pre tých, ktorí túto pozíciu nedokážu dosiahnuť.

Kto by mal používať tento bar

Táto tyč je určená pre tých, ktorí sa zaujímajú o všeobecnú kondíciu, pretože je všestranná. Okrem toho to bude užitočné pre tých, ktorí trénujú v komerčnej posilňovni, pretože to môže byť jediný bar, do ktorého budú mať prístup

Tiež, ak sme niekto, kto nemá problémy s ramenami – potom to bude skvelý bar na to, na čo ho používame.

Koľko váži táto činka?

Tradičné činky sú zvyčajne buď 45 libier alebo 20 kg (~ 44 libier), v závislosti od toho, či je tyč navrhnutá v librách alebo v kilogramoch. Niektoré tyče budú mať čiapky na konci rukáva (kam idú závažia), ktoré poskytujú viac informácií o tyči, ale väčšina z nich nie.

Ako už bolo povedané, niekedy telocvične nosia tradičné činky, ktoré sú určené pre ženy a vážia 35 libier alebo 15 kg (~ 33 libier). Dámsku tyč možno zvyčajne identifikovať, pretože má užší priemer ako tyč s hmotnosťou 45 libier/20 kg. 

2. Power Bar

Posilňovacia tyč sa líši od tradičnej činky, ktorú by sme zvyčajne našli v komerčnej posilňovni, pretože je tuhšia (neodskakuje) a preto má menej biča (bičík si možno predstaviť ako úroveň ohybnosti činky). 

Väčšina telocviční v súkromnom vlastníctve, ktoré sú zamerané na silu, ponúka rôzne značky posilňovacích tyčí.

Tento štýl tyče používajú tí, ktorí trénujú a/alebo súťažia v silovom trojboji , pretože je viac špecializovaný. Je to tiež štýl tyče, ktorý sa bude používať na súťažiach v silovom trojboji, takže pre športovcov má zmysel trénovať aj s jednou.

Prečo je tyč vhodná na drepovanie?

Power bary sú navrhnuté tak, aby boli tuhšie, čo znamená, že majú veľmi malý bič. 

Mať bič s tyčou nie je prospešné, keď sme pod veľkou záťažou (ako by sme to urobili pri drepe v štýle powerliftingu), pretože nás to môže vyviesť z rovnováhy, keď chceme byť čo najstabilnejší.

Okrem toho má posilňovacia tyč agresívnejšie vrúbkovanie, ktoré je prospešné pri drepoch, pretože pomáha tyči zostať prilepené k nášmu chrbtu a znižuje riziko jej zošmyknutia.  

Toto je obzvlášť užitočné pri drepe v štýle nízkej tyče (keď je tyč umiestnená nižšie na chrbte a nie na vrchu pascí).

Zápory činky

Nevýhodou tejto lišty je, že bude predstavovať rovnaký problém pre tých, ktorí majú obmedzený rozsah pohybu v ramene a/alebo majú nejaké zranenie ramena. Pretože posilňovacia tyč je tiež rovná tyč, vyžaduje si od nás vonkajšie otáčanie na ramene, aby sme dostali ruky do pozície pri drepe.

Posilňovacia tyč nebude tou najlepšou voľbou pre tých, ktorí chcú predne drepovať, pretože agresívne vrúbkovanie, ktoré posilňovacia tyč ponúka, nás pri prednom drepe poriadne škrípe .

Kto by mal používať tento bar

Tí, ktorí plánujú súťažiť v silovom trojboji alebo vážnejšie trénovať pohyby silového trojboja, by mali používať posilňovaciu tyč, pretože je tuhšia ako tradičná činka, má agresívnejšie vrúbkovanie, ktoré pomáha udržať činku na chrbte pri ťažších váhach. konkrétnejšie pre daný šport.

3. Bezpečnostná tyč na drepy

Bezpečnostnú tyč na drepy možno identifikovať podľa jej polstrovaných rukovätí a krčnej časti, ktorá tlmí krk, pasce a ramená. Rukoväte, ktoré vyčnievajú na oboch stranách krku, nám umožňujú pohodlne ich uchopiť bez toho, aby sme museli externe otáčať ramenami.

Bezpečnostné tyče na drepy nájdete vo väčšine súkromne vlastnených posilňovní a možno tu a tam aj v komerčnej posilňovni, ak budeme mať šťastie. 

Prečo je tyč vhodná na drepovanie?

Bezpečnostná tyč na drepy je dobrá na drep , pretože nás udrží vo vzpriamenejšej polohe v drepe, čo nám môže pomôcť rozvinúť naše štvorkolky tým, že povzbudí naše kolená, aby sa dostali ďalej cez prsty na nohách . 

Je to tiež skvelé riešenie pre tých, ktorí majú problémy s ramenami, ktorí chcú pokračovať v drepoch s ťažšími váhami, pretože eliminuje potrebu externého otáčania ramena, aby sa chytili tyče.  

Namiesto toho sú rukoväte perfektne umiestnené, aby sme ich mohli chytiť bez ohľadu na rozsah pohybu ramien.

Zápory činky

Bezpečnostná tyč na drepy môže predstavovať problém pre tých, ktorí sa nenaučili správne podopierať svoje jadro . Môže to byť náročnejší pohyb, pretože budeme prirodzene vzpriamenejší, čo môže viesť k vyklenutiu dolnej časti chrbta u tých, ktorí nemajú primeranú stabilitu jadra. 

Vyklenutie dolnej časti chrbta môže zvýšiť naše riziko zranenia, najmä ak sa vykonáva opakovane pod záťažou. 

Bude to tiež boj pre ľudí s obmedzenou pohyblivosťou členkov a/alebo bedier , pretože títo jedinci budú mať problém udržať si vzpriamenú polohu. 

Ak nie sme schopní dosiahnuť túto vzpriamenú polohu, tyč by s najväčšou pravdepodobnosťou ťahala náš krk dopredu, čo by spôsobilo veľké technické/bezpečnostné problémy.

Kto by mal používať tento bar

Bezpečnostná tyč na drepy je dobrou voľbou pre tých, ktorí majú primeranú pohyblivosť členkov a bokov, ktorí chcú posilniť svoje štvorkolky a/alebo sa naučiť ich používať zo spodnej polohy drepu.

Je tiež navrhnutý tak, aby bol ideálny pre tých, ktorí majú problémy s ramenami, pretože budú môcť pohodlne držať rukoväť.

4. Cambered Squat Bar

Vyklenutá tyč na drepy je špeciálna činka, ktorú možno rozpoznať podľa jej jedinečného tvaru, pri ktorom platničky visia oveľa nižšie ako tradičná činka. 

Navyše, záťažové dosky nie sú priamo v jednej línii s hornou časťou činky, ktorá nám sedí na ramenách.

Prečo je tyč vhodná na drepovanie?

Vyklenutá tyč spochybňuje našu stabilitu pri drepoch, pretože jej dizajn sťažuje stabilizáciu v spodnej polohe . Preto nás núti zjemňovať naše pohyby, aby sme sa vyhli vychýleniu z rovnováhy

Jeho dizajn tiež poskytuje možnosť uchopiť tyč ako tradičnú činku alebo uchopiť časť tyče, ktorá drží závažia (čo môžu využiť tí, ktorí bojujú s problémami s ramenami a nevedia uchopiť tradičnú činku).

Zápory činky

Vyklenutá tyč môže byť príliš náročná na udržiavanie rovnováhy pre tých, ktorí sú už v drepoch trochu nestabilní, a preto nie je skvelou voľbou pre začiatočníkov alebo tých, ktorí sa snažia udržať kontrolu pri drepoch. 

Kto by mal používať tento bar

Vyklenutá tyč by mala byť vyhradená pre tých, ktorí sú stredne pokročilí a chcú pracovať na svojej pohybovej mechanike zo spodnej polohy drepu. Je to tiež možnosť pre ľudí s vyššou úrovňou zručností drepovať napriek tomu, že majú postihnutie ramien. 

5. Buffalo Bar

yvolia tyč má unikátny zakrivený dizajn, ktorý umožňuje, aby hrazda sedela na chrbte, ale bola zakrivená smerom nadol, aby sme ju mohli ľahšie uchopiť bez toho, aby sme museli zdvíhať a zvonka otáčať ramená tak, ako by sme to robili s tradičnou tyčou.

Prečo je tyč vhodná na drepovanie?

Byvolia tyč je skvelým riešením pre tých, ktorí majú problémy s ramenami, aby drepovali podobnejšie ako rovná činka, ale ešte nie sú tam, pretože im to umožní dostať sa tesne bez nepohodlia v ramenách. 

Dokonca aj pre tých, ktorí nemajú problémy s ramenami, môže dizajn byvolieho baru výrazne zvýšiť zapojenie lat – čo nám môže pomôcť udržať trup stabilnejší.  

Okrem toho väčšina športovcov súhlasí s tým, že byvolia tyč je na ich chrbte pohodlnejšia, pretože jej zakrivenie tak dobre obopína chrbát.

Zistil som, že byvoliu tyč je oveľa ťažšie stabilizovať v spodnej časti drepu, takže ak je to pre vás slabosť alebo ak ste narazili na plošinu drepu , potom vám táto činka pomôže tieto nedostatky odstrániť. S byvolou tyčou nebudete potrebovať toľko závažia v porovnaní s tradičnou tyčou na drepy, aby sa opakovania cítili ťažko.  

Zápory činky

Byvolie tyče nebudú správne sedieť v štandardnom stojane na činky a vo všeobecnosti zostanú na svojom mieste iba pomocou špeciálnych hákov na činky, čo je mierna nepríjemnosť, keď sa pokúšame umiestniť pod tyč v stojane.

Zakrivenie a dĺžka byvolej tyče vytvára príliš veľkú nestabilitu pre začiatočníkov alebo tých, ktorí bojujú so stabilitou pri drepoch. Použite ho iba vtedy, ak ste zvládli zadný drep s nízkou tyčou.

Kto by mal používať tento bar

Byvolia tyč je skvelá pre tých, ktorí majú postihnutie ramien a pre tých, ktorí majú väčšie rámy kvôli jej zakriveniu a skutočnosti, že je dlhšia ako tradičné činky. 

Môže to byť skvelá možnosť zaradiť ho, keď sa cítime unavení z tréningu, aby sme znížili určité zaťaženie tela. Na dosiahnutie relatívne vysokého tréningového efektu totiž nebudete potrebovať také veľké zaťaženie.  

Tí, ktorí plánujú súťažiť na súťažiach v silovom trojboji, by sa pravdepodobne nemali príliš spoliehať na byvoliu tyč, pretože nebude k dispozícii na súťaž. Preto by sme si mali na dizajn power baru zvyknúť.

6. Transformátorová lišta

Transformátorová tyč je hrazda ako žiadna iná, pretože jej dizajn nám umožňuje upraviť jej nastavenia tak, aby išlo o vyklenutú tyč, bezpečnostnú tyč na drepy alebo byvoliu tyč. 

Už sme diskutovali o výhodách každej z týchto špeciálnych tyčiniek, ale teraz nám transformátorová tyč umožňuje získať všetky 3 tyče v 1 produkte.

Prečo je tyč vhodná na drepovanie?

S touto tyčou získavame podobné nastavenia ako 3 rôzne špeciálne tyče na drepy v jednom produkte kvôli jej nastaviteľnosti. 

Nastaviteľnosť tyče transformátora je to, čo ju robí skvelou pre drep, pretože jej nastavenie môžeme prispôsobiť našim potrebám bez ohľadu na naše proporcie alebo štýl drepu, ktorý chceme robiť.

Zápory činky

Hoci má tyč mnoho úprav, ktoré by sa páčili tým, ktorí trénujú častejšie s viacerými špeciálnymi tyčami, tento produkt bude viac, než potrebuje priemerný lifter.

Samotná funkcia baru bude príliš pokročilá pre tých, ktorí sú na úrovni začiatočníkov až stredne pokročilých. 

Je to preto, že všetky úpravy, ktoré je tyč schopná vykonať, si vyžadujú väčšiu kontrolu pri drepoch, pretože môžu ľahko vyviesť z rovnováhy zdvihák, ak je jeho rýchlosť/technika mimo mísu.  

Kto by mal používať tento bar

Táto tyč je určená pre tých, ktorí uprednostňujú tréning so špeciálnymi tyčami pred tradičnými činkami, či už z dôvodu pohodlnejšej polohy ramien, zvýšenej náročnosti alebo variácií vzorcov pohybu pri drepoch.

Nebude to ideálne pre tých, ktorí neinvestujú do špeciálnych tyčí a/alebo nevyžadujú špeciálne tyče na vykonávanie svojich drepov.

7. Bambusový/zemetrasný bar

Bambusová tyč je jedinečná špeciálna činka, ktorá je vyrobená z dreva a živice namiesto ocele. To dáva tyči nestabilné vlastnosti, pretože tyč sa pri drepe doslova „trasie“. 

Zatiaľ čo samotná tyč je dosť odolná a vydrží zaťaženie 300 alebo viac libier, miera ohybu tyče ju robí veľmi nestabilnou. Tyč je zaťažená závesnými pásmi so závažím pripevnenými na oboch stranách tyče, čo ešte viac zvyšuje jej nestabilitu.

Prečo je tyč vhodná na drepovanie?

Bambusová/zemetrasná tyč nám môže pomôcť dramaticky zvýšiť našu schopnosť stabilizovať kĺby pri drepe, pretože v činke musíme byť čo najstabilnejší alebo si nad ňou udržať kontrolu. 

Ohyb tyče môže spôsobiť, že tyč bude mať dosť dramatický skákavý pohyb, keď drepujeme. To nás núti kompenzovať jeho pohyb tým, že sme extra stabilní v našich pohybových vzorcoch. 

Zápory činky

Nevýhodou týchto tyčí je, že nemusia mať taký vplyv na naše tradičné drepy, ako si môžeme myslieť.  

Je to preto, že túto činku nemôžete zaťažiť veľkou váhou, je to jednoducho určené na zlepšenie stability. V určitom bode vášho tréningu budete musieť zahodiť bambusovú činku a drepovať s tradičnou tyčou, aby ste zdvihli ťažšie. 

Ako už bolo povedané, určite to môže byť užitočné pri rehabilitácii zranení, ak používame ľahšie bremená a udržiavame kontrolu. V skutočnosti to bol jeden z hlavných dôvodov, prečo bola vytvorená táto tyč, aby pomohla lifterom vrátiť sa po zranení k drepom.

Kto by mal používať tento bar

Bambusová tyč je pokročilejší pohyb, s ktorým väčšina lifterov nebude experimentovať, pokiaľ nechcú skutočne zdokonaliť svoju stabilitu pri drepoch.

Bambus nie je vhodný pre začiatočníkov až stredne pokročilých, pretože je taký nestabilný a títo jedinci sa musia najprv viac sústrediť na udržanie techniky v ideálnych podmienkach.

8. Vzpieračská tyč

Vzpieračská tyč môže vyzerať podobne ako tradičná tyč, ale je iná, pretože má viac biča a jej rukávy sa otáčajú viac ako tradičná činka.

Vzpieračské tyče sú špeciálne činky, ktoré sú určené pre tých, ktorí súťažia v olympijskom vzpieraní, pretože bič môže pomôcť zdvihákom dostať sa zo spodnej pozície pri chytaní a chytaní a rotácia rukávov pomáha pri obrate tyče pri oboch týchto pohyboch.

Prečo je tyč vhodná na drepovanie?

Vzpieračská tyč je dobrá na drep, ak trénujeme chvaty a očisty, pretože pružnosť vzpieračskej tyče a rotácia jej rukávov nám pomôže tyč prevrátiť a efektívnejšie ju prijať v spodnej polohe. 

Vzpieračská tyč môže byť do určitej miery skvelá aj na drep, ale ak chceme maximalizovať váhu, ktorú sme schopní drepovať, potom môžeme uprednostniť tuhšiu tyč.

Vzpieračská tyč je však najlepšou voľbou pre predné drepy, pretože má menšie vrúbkovanie v strede – takže nám neroztrhne krk ako posilňovacia tyč.

Zápory činky

Vzpieračská činka pravdepodobne nie je dostatočne špecifická pre tých, ktorí chcú súťažiť v silovom trojboji, pretože nemusí byť dostatočne stabilná na drepy v štýle silového trojboja – najmä ak je váha, ktorú drepujeme, ťažšia.

Kto by mal používať tento bar

Vzpieračská tyč je skvelou voľbou pre tých, ktorí chcú súťažiť vo vzpieraní alebo crossfite, alebo len radšej častejšie trénujú predné drepy.

Vzpieračská tyč nemusí byť najlepšou voľbou pre tých, ktorí plánujú súťažiť v silovom trojboji alebo súťažiach strongmanov .

Prečo by ste mali používať Squat Bar?

Zdroj

BEST SPORTS